slide show

Vår sommar är bara en grönmålad vinter

FOTOGRAFERING

 Systemkamera eller kompaktkamera?
Systemkamera

Vad har du för kamera?
Canon EOS 7D

Hur många exponeringar har du tagit?
Vet inte riktigt.. ^^'' Måånga?

Hur många GB minne har du?
16GB

 Fotar du med Raw eller JPEG?
JPEG

 I vilka lägen fotar du?
Auto och Manuell, oftast manuell

 Vad är roligast att fotografera?
Djur tror jag. Och natur.

 Vilket är ditt bästa objektiv?
Mitt Canon EF-S 18-135mm och Canon Lens EF 50mm.

 Hur många objektiv har du?
4 för tillfället. Vill dock köpa ett speciellt..

Föredrar du fasta eller zoom objektiv?
Beror väl lite på vad man ska fota. Fasta om man ska fota t.ex natur/macro. Och zoom när man fotar djur.

 Har du tappat bort något objektivlock?
Haha jodå, har hänt..

Vad blir ditt nästa inköp?
Förhoppningsvis den här.

 Har kameran något namn?
Nej, men de kommer säkert! Vill ha ett riktigt sånt där fult, gammalt namn xD


BILDBEHANDLING

Vad har du för photoshop?
Photoshop Elements 7 och Photoshop CS5. Har även Photoshop CS3, men de funkar inte riktigt som de ska...

Hur redigerar du en bild?
Höjer oftast bara kontrasterna. Kan hända att jag lägger till skärpa eller nått.

 Vilket format sparar du i?
Oftast PNG.

Vad gör du i photoshop när du inte redigerar bilder?
Ritar osv..


ÖVRIGT

 Vad var det senaste du fotograferade?
Natur

Har du varit på något fotouppdrag?
Nja, har fotat på bröllop. Men kan inte precis kalla de "uppdrag".

 Har du sålt bilder?
Nä..

 Vad blir ditt nästa fotouppdrag?
Vet inte x]

 Kommer folk fram till dig och frågar om du säljer bilder?
Nej, men skulle vara liite kul.

 Nu är det sista frågan, tycker du att du är en bra fotograf?
Mja, jag vet inte riktigt.. Jag gör mitt bästa ;)

 
Canon EOS 7D & Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS + Close-up +10
Instagram bild..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0